Om cookies

Den 1 juli 2011 förändrades lagen om elektronisk kommunikation (2003:389). Det innebär att du som besöker en webbplats aktivt kan behöva samtycka till att webbplatsen använder så kallade cookies, kakor.

Vissa cookies är nödvändiga för att alfakassan.se ska fungera och de har redan sparats temporärt på din dator och försvinner när du stänger din webbläsare. På Alfakassans webbplats används även cookies för att du som besökare ska få en bättre användarupplevelse.

Du behöver därför tillåta lagring av cookies på din dator för att kunna använda webbplatsen på det sätt vi avsett.

Handläggningstid

Handläggningstid är den tid det tar för oss att gå igenom och fatta ett beslut i din ansökan om ersättning, detta förutsatt att vi har fått kompletta handlingar från dig.  

Vi handlägger alla ansökningar i tur och ordning från det datum vi får in dem. Hos oss är handläggningstiden cirka 7 veckor.

Det här kan du göra för att handläggningstiden ska bli så kort som möjligt:

  • Kontrollera att dina kontaktuppgifter är korrekt ifyllda.
  • Fyll i och skicka in din tidrapport. Tidrapporten är ett av de underlag vi behöver för att fatta beslut i ditt ärende.
  • Gör klart alla dina uppgifter på din Att göra-lista via vår e-tjänst Mina sidor.


Har du frågor eller funderingar kan du skicka ett meddelande direkt till din handläggare via Mina sidor. 


Uppdaterad: 2018-02-12


Snabblänkar

Logga in

Mina sidor

Här kan du som får ersättning från Alfa-kassan få en överblick över din ersättning och dina kommande utbetalningar.

Alfaportalen

Här hittar du uppgifter om din anslutning och inbetalda avgifter m.m.

Arbetsgivarintyg.nu

Här kan du som arbetsgivare fylla i arbetsgivarintyg. Du som arbetstagare granskar intyget och skickar till din a-kassa. Allt sker elektroniskt med hjälp av e-legitimation.

Adress

Till nedanstående adress skickar du alla handlingar och intyg (dock ej kassakort):
Alfa-kassan
FE 69
930 88 Arjeplog
Kassakorten ska skickas till den adress som står förtryckt på kassakortet.