Extrainsatt utbetalning den 21 november
På grund av problem med att skicka in tidrapporter och månadsansökningar i Mina sidor gör vi en extra utbetalning på fredag. Läs mer om utbetalningen
Utbetalningsdatum
Vi betalar ut ersättning en gång i månaden. För att få en utbetalning måste du ha fått ett beslut om beviljad ersättning. Du ska också rapportera vad du har gjort under din tid som arbetslös.
Skicka in månadsansökan eller tidrapport
För att vi ska kunna betala ut ersättning till dig behöver du redovisa vad du har gjort under arbetslösheten. Vi behöver bland annat veta om du har vabbat, arbetat eller inte kunnat söka jobb av andra anledningar. Om du fick ett beslut om ersättning efter 1 oktober 2025 ska du skicka in månadsansökningar, om du fick ett beslut innan ska du fortsätta skicka in tidrapporter.
Utbetalningsdatum
Utbetalningen görs i efterskott, vilket betyder att du exempelvis får en utbetalning i november för det du rapporterade i oktober. Om din månadsansökan innehåller avvikelser, som inkomst eller andra hinder, kan hela eller delar av ersättningen betalas ut senare.
- Sista inlämningsdatum 18 november (extrainsatt) → utbetalning 21 november.
- Sista inlämningsdatum 24 november → utbetalning 27 november.
- Sista inlämningsdatum 15 december → utbetalning 18 december.
- Sista inlämningsdatum 18 december → utbetalning 23 december.
- Sista inlämningsdatum 22 december → utbetalning 30 december.
- Sista inlämningsdatum 19 januari → utbetalning 22 januari.
Om du saknar e-legitimation
För dig som saknar e-legitimation och skickar in din månadsansökan eller tidrapport med post, kan utbetalningen dröja lite.
Registrera ditt bankkonto
För att få utbetalning till ditt bankkonto ska du anmäla ditt konto till Swedbanks kontoregister, oavsett vilken bank du har. Om du inte har anmält ett bankkonto får du en utbetalningsavi med post som du kan lösa in online hos Swedbank.